Šablony dokumentů
Tato kapitola osvětluje tu část programu, která má na starosti např. správný tisk rozhodnutí, nabídku formulářů a nabídku dokumentů do poznámkového bloku.
Představme si tuto funkci jako sekretářku, která musí vědět jaký formulář má použít v určité situaci, a jaké údaje do tohoto formuláře má vyplnit.
Pro svoji práci má k dispozici sadu prázdných formulářů, na každém pak poznámku, pro jakou příležitost se hodí. A pokud nemá formulář přesně pro danou situaci,
musí si sama poradit a použít jiný vhodný.
Výchozí stav
Po instalaci programu je program vybaven základní sadou šablon, s jejichž pomocí je schopen řádně tisknout všechny rozhodnutí, které umí vystavit.
Je možné založit novou šablonu, nebo některou existující upravit. Program také umožňuje šablonu načíst např. z internetu, nebo si ji nechat poslat e-mailem.
Kde lze šablony prohlížet a editovat
Mimo databanku, s oprávněním vyšším než pracovník
Stiskněte tlačítko Nastavení
, vyberte funkci Nastavení tisku DOKUMENTŮ
Úpravy existujících šablon
Najděte řádek dokumentu, který potřebujete upravit. Měl by být rozpoznán podle názvu.
Rozhodněte se, co chcete opravit:
pokud chcete do dokumentu přidat tisk nějakého nového údaje, který je proměnlivý podle konkrétního spisu či rozhodnutí, tehdy budete editovat v programu
.
Pokud chcete opravovat formát dokumentu (okraje stránky, zarovnání odstavců, nastavení tabulátorů), tehdy budete editovat ve Wordu
.
Stiskněte tedy tlačítko F6-Edituj text
Zvolte funkci 1. V programu
nebo 2. Ve Wordu
.
Editování ve Wordu nebo jiném programu nebude popsáno. Jen je důležité na konci editace dokument uložit
.
Editování šablony v programu
Zde se určuje, ve kterém místě dokumentu bude vytisknut určitý údaj, a současně se zde zapisují pevné text (t.j. ty, které se na dokument tisknou beze změn,
bez ohledu na konkrétní spis a rozhodnutí). I zde je možno nastavit základní formátování šablony (zarovnání odstavce, druh písma).
Nejdůležitějším prvkem tohoto editoru je ale ikona
, která otevírá přehled datových objektů.
Tyto objekty můžete vybrat a tím je vložit do šablony. Potom se na jejich místo vytisknou konkrétní data z aktuálního spisu a rozhodnutí.
Údaje se vytisknou v tom formátu, jak je naformátován odkaz (což je celý text včetně závorek: «odkaz»)
Zadávání nové šablony
Novou šablonu můžete vytvořit buď zcela čistou (tlačítkem F7-Nový řádek
), anebo můžete vycházet z některé již existující (nastavte se na vhodný řádek, a tlačítkem F5-Kopie řádku
vytvoříte novou šablonu).
Otevře se obrazovka, kde se určuje typ a vhodnost šablony:
Kdy použít
: určíte, zda jde o rozhodnutí, poznámkový blok če formulář.
Podle datumů
: zde lze určit, zda se tiskne pro rozhodnutí s deninami nebo ne.
Název vzoru
: pod tímto názvem budete šablonu vidět.
Soubor s definicí
: většinou ponechte tak, jak určil program.
Tisknout v databankách
: zde označte (klávesou Enter
) databanky, kde se má šablona používat. Je možno označit i hromadnou volbu (určité okruhy nebo všechny databanky).
Tisknout pro rozhodnutí
: vyberte, které typy rozhodnutí mají být tištěny touto šablonou.
Tisknout pro paragrafy
: obdobná volba.
Viz také
Dokumenty ke spisu - možnost ukládání