Šablony dokumentů

Tato kapitola osvětluje tu část programu, která má na starosti např. správný tisk rozhodnutí, nabídku formulářů a nabídku dokumentů do poznámkového bloku.
Představme si tuto funkci jako sekretářku, která musí vědět jaký formulář má použít v určité situaci, a jaké údaje do tohoto formuláře má vyplnit. Pro svoji práci má k dispozici sadu prázdných formulářů, na každém pak poznámku, pro jakou příležitost se hodí. A pokud nemá formulář přesně pro danou situaci, musí si sama poradit a použít jiný vhodný.

Výchozí stav

Po instalaci programu je program vybaven základní sadou šablon, s jejichž pomocí je schopen řádně tisknout všechny rozhodnutí, které umí vystavit. Je možné založit novou šablonu, nebo některou existující upravit. Program také umožňuje šablonu načíst např. z internetu, nebo si ji nechat poslat e-mailem.

Kde lze šablony prohlížet a editovat

  • Mimo databanku, s oprávněním vyšším než pracovník
  • Stiskněte tlačítko Nastavení, vyberte funkci Nastavení tisku DOKUMENTŮ

    Úpravy existujících šablon

    Najděte řádek dokumentu, který potřebujete upravit. Měl by být rozpoznán podle názvu.
    Rozhodněte se, co chcete opravit: pokud chcete do dokumentu přidat tisk nějakého nového údaje, který je proměnlivý podle konkrétního spisu či rozhodnutí, tehdy budete editovat v programu. Pokud chcete opravovat formát dokumentu (okraje stránky, zarovnání odstavců, nastavení tabulátorů), tehdy budete editovat ve Wordu.
  • Stiskněte tedy tlačítko F6-Edituj text
  • Zvolte funkci 1. V programu nebo 2. Ve Wordu.
  • Editování ve Wordu nebo jiném programu nebude popsáno. Jen je důležité na konci editace dokument uložit.

    Editování šablony v programu

    Zde se určuje, ve kterém místě dokumentu bude vytisknut určitý údaj, a současně se zde zapisují pevné text (t.j. ty, které se na dokument tisknou beze změn, bez ohledu na konkrétní spis a rozhodnutí). I zde je možno nastavit základní formátování šablony (zarovnání odstavce, druh písma).
    Nejdůležitějším prvkem tohoto editoru je ale ikona , která otevírá přehled datových objektů. Tyto objekty můžete vybrat a tím je vložit do šablony. Potom se na jejich místo vytisknou konkrétní data z aktuálního spisu a rozhodnutí. Údaje se vytisknou v tom formátu, jak je naformátován odkaz (což je celý text včetně závorek: «odkaz»)

    Zadávání nové šablony

    Novou šablonu můžete vytvořit buď zcela čistou (tlačítkem F7-Nový řádek), anebo můžete vycházet z některé již existující (nastavte se na vhodný řádek, a tlačítkem F5-Kopie řádku vytvoříte novou šablonu). Otevře se obrazovka, kde se určuje typ a vhodnost šablony:
  • Kdy použít: určíte, zda jde o rozhodnutí, poznámkový blok če formulář.
  • Podle datumů: zde lze určit, zda se tiskne pro rozhodnutí s deninami nebo ne.
  • Název vzoru: pod tímto názvem budete šablonu vidět.
  • Soubor s definicí: většinou ponechte tak, jak určil program.
  • Tisknout v databankách: zde označte (klávesou Enter) databanky, kde se má šablona používat. Je možno označit i hromadnou volbu (určité okruhy nebo všechny databanky).
  • Tisknout pro rozhodnutí: vyberte, které typy rozhodnutí mají být tištěny touto šablonou.
  • Tisknout pro paragrafy: obdobná volba.

    Viz také

    Dokumenty ke spisu - možnost ukládání